loyaliteitsclub privacybeleid

1.                     Inleiding

 

Wij, Stena Line Scandinavia AB, registratienummer 556231-7825 ("Stena Line"), zijn  de verantwoordelijke voor de verwerking van uw persoonsgegevens. Alle verwijzingen naar "wij", "ons" of "onze" in dit privacybeleid hebben betrekking op Stena Line. Onze contactgegevens vindt u aan het eind van dit privacybeleid. Wij respecteren uw privacy en zetten ons in voor de bescherming van uw persoonsgegevens.

 

Onze loyaliteitsclubs, Extra Blue, Extra Gold en Business Traveller worden hieronder gezamenlijk aangeduid als "loyaliteitsclub(s)".

 

De volgende sites worden aangeduid als onze “"Websites”":

 

stenaline.se, stenaline.dk, stenaline.no, stenaline.fi, stenaline.pl, stenaline.lv, stenaline.lt, stenaline.ee, stenaline.ru, stenaline.pl, stenaline.cz, stenaline.de, stenaline.nl, stenaline.fr, stenaline.co.uk, stenaline.ie, stenaline.it, stenaline.es, stenalinetravel.com, wyjazdygrupowe.pl, szwecjazklasa.pl, dokarlskrony.pl, blog.stenaline.se, blog.stenaline.dk, blog.stenaline.no, blog.stenaline.pl, blog.stenaline.co.uk, blog.stenaline.ie, blog.stenaline.nl, blog.stenaline.de.

Onze Websites en andere communicatiemiddelen (e-mail, telefoon, klantenservice contact, sociale media, chat en papieren formulieren) die door u worden gebruikt in verband met uw lidmaatschap van een loyaliteitsclub worden hieronder aangeduid als onze "loyaliteitsclubdiensten".

 

2.                     Wat is de reikwijdte van dit privacybeleid?

 

Dit privacybeleid is van toepassing op onze verwerking van uw persoonsgegevens als u lid bent van een van onze loyalitetisclubs en onze loyaliteitsclubdiensten gebruikt. Dit privacybeleid bevat informatie over de doeleinden waarvoor we uw persoonsgegevens verwerken, met wie we deze delen en welke rechten u hebt met betrekking tot uw persoonsgegevens.

 

Informatie over onze verwerking van persoonsgegevens voor andere klanten en websitebezoekers is te vinden in het privacybeleid van Stena Line voor het boeken van klanten en websitebezoekers.

 

Zie onsCookiebeleid voor informatie over hoe wij met cookies omgaan.

 

Zie voor informatie over cameratoezicht aan boord van onze schepen, in onze havens, terminals en kantoren en de verwerking van persoonsgegevens in verband daarmee, het CCTV-privacybeleid van Stena Line.

 

3.                     Welke categorieën persoonsgegevens verwerken we?

 

Stena Line verwerkt de volgende categorieën persoonsgegevens:

 

(a)        Naam

(b)        Geboortedatum

(c)        Geslacht

(d)        Contactgegevens (adres, telefoon en/of gsm-nummer, e-mailadres)

(e)        Informatie over het loyaliteitsclub-lidmaatschap - type lidmaatschap (Extra Blue, Extra Gold of Business Traveller), lidmaatschapsnummer, hoe lang u lid bent, hoe lang u op het huidige lidmaatschapsniveau en lidmaatschapspuntensaldo zit

(f)         Wachtwoord

(g)        Transactiegeschiedenis (datum, type transactie, transactiegegevens, verdiende punten)

(h)        Boekingsgeschiedenis

(i)         Site-informatie op basis van uw IP-adres

(j)         Browserinformatie (browserversie)

(k)        Uw werkgever en functie (voor zakenreizigers)

 

4.                     Hoe komen wij aan uw persoonsgegevens?

 

 Stena Line verzamelt uw persoonsgegevens rechtstreeks van u wanneer u zich aanmeldt als lid van een van onze loyaliteitsclubs, wanneer u gebruik maakt van onze loyaliteitsclubdiensten, wanneer u een reis boekt, wanneer u een transactie uitvoert waarmee u ledenpunten verdient in een loyaliteitsclub of wanneer u ledenpunten gebruikt als betaling.

 

Stena Line verzamelt ook persoonsgegevens van reisagenten die u opdracht heeft gegeven uw persoonsgegevens aan ons door te geven.

 

5.                     Wat gebeurt er als u ons uw persoonlijke gegevens niet geeft?

 

Lidmaatschap van een loyaliteitsclub is van dien aard dat u ons de persoonsgegevens moet verstrekken die in sectie 3 hierboven worden vermeld om lid te worden en te blijven van onze loyaliteitsclubs. Als u ons de persoonsgegevens dus niet verstrekt, kunnen we u geen lidmaatschap van een loyaliteitsclub aanbieden.

 

6.                     Voor welke doeleinden verwerken wij uw persoonsgegevens en wat is de rechtsgrondslag voor die verwerkingsactiviteiten?

 

Stena Line verwerkt uw persoonsgegevens voor de hieronder uiteengezette doeleinden. Voor elk doel moeten wij een rechtsgrondslag hebben. Die rechtsgrond kan zijn (i) dat de verwerking noodzakelijk is voor de uitvoering van een contract dat wij met u hebben gesloten, of (ii) dat Stena Line of een derde partij een legitiem belang heeft bij de verwerking van de persoonsgegevens, dat niet zwaarder weegt dan uw belang om de persoonsgegevens niet te laten verwerken. De rechtsgrondslag waarop Stena Line zich beroept, wordt hieronder bij elk doel vermeld.

 

( )         Het verstrekken van het lidmaatschap van de Extra Loyalty Club

Stena Line gebruikt uw naam, contactgegevens, informatie over het loyaliteitsclub-lidmaatschap, transactiegeschiedenis en boekingsgeschiedenis om uw lidmaatschap, uw verdiende en gebruikte punten en uw lidmaatschapsniveau te beheren en om u onze overeengekomen loyaliteitsclubdiensten te bieden zoals uiteengezet in de Zakelijke Voorwaarden voor de Extra Loyalty Club. Deze verwerking van uw persoonsgegevens is gebaseerd op onze contractuele verplichtingen jegens u.

 

(a)        Het verstrekken van het lidmaatschap van Business Traveller

Stena Line gebruikt uw naam, contactgegevens, informatie over het loyaliteitsclub-lidmaatschap, transactiegeschiedenis en boekingsgeschiedenis om uw lidmaatschap, uw verdiende en gebruikte punten en uw lidmaatschapsniveau te beheren en om u onze overeengekomen loyaliteitsclubdiensten te verstrekken zoals uiteengezet in de Business Traveller-lidmaatschapsovereenkomst. Deze verwerking van uw persoonsgegevens is gebaseerd op onze legitieme belangen.

 

(b)        Het verstrekken van onze loyaliteitsclubdiensten

Stena Line gebruikt uw naam, contactgegevens, informatie over uw lidmaatschap van de loyaliteitsclub en gegevens over uw werkgever en functie om met u te communiceren wanneer u gebruik maakt van onze loyaliteitsclubdiensten. Deze verwerking van uw persoonsgegevens is gebaseerd op onze legitieme belangen.

 

(c)        Verbetering van onze loyaliteitsclubdiensten

Wij gebruiken uw naam, contactinformatie, website informatie op basis van uw IP-adres, browserinformatie, informatie over uw lidmaatschap van de Loyalty Club en transactiegeschiedenis om statistieken over uw gebruik van onze Diensten te verzamelen, zodat wij onze Loyalty Club Diensten kunnen verbeteren door fouten te verhelpen, snel en gemakkelijk conversieproblemen op de website op te sporen en op te lossen, de interface aan te passen zodat u snel de informatie kunt vinden die u zoekt, of relevante aanbiedingen op de Website te markeren. Wij doen dit door uw gebruik van onze Diensten te analyseren. Persoonsgegevens die wij gebruiken om onze Loyalty Club Diensten te verbeteren, worden zoveel mogelijk samengevoegd. Deze verwerking van uw persoonsgegevens is gebaseerd op onze rechtmatige belangen.

 

(d)        Voorkomen van misbruik van loyaliteitsclubdiensten

Voor zover nodig kunnen we namen, contactgegevens en lidmaatschapsnummers (zoals relevant per specifiek geval) gebruiken om misbruik en fraude te voorkomen. Deze verwerking van uw persoonsgegevens is gebaseerd op onze legitieme belangen.

 

(e)        Het verstrekken van aanbiedingen, kortingen en upgrades op basis van uw aankopen

Wij gebruiken uw naam, contactinformatie en informatie over uw lidmaatschap van de loyaliteitsclub om u aanbiedingen, kortingen en upgrades te geven op basis van uw aankopen in het kader van uw lidmaatschap van de loyaliteitsclub. Deze verwerking van uw persoonsgegevens is gebaseerd op onze legitieme belangen.

 

(f)         Direct marketing

Wij gebruiken uw naam, contactgegevens en informatie over uw lidmaatschap van de loyaliteitsclub, voor zover u die persoonsgegevens aan ons verstrekt hebt bij het gebruik van onze loyaliteitsclubdiensten, om u nieuwsbrieven, aanbiedingen en relevante informatie over onze loyaliteitsclubdiensten te sturen. Wij sturen u die per post, sms, e-mail en andere vormen van elektronische communicatie. Deze verwerking van uw persoonsgegevens is gebaseerd op onze rechtmatige belangen.

U heeft het recht om zich op elk moment af te melden voor direct marketing, zoals beschreven in sectie 6(f)-(g). Als u dat doet, zal Stena Line u niet langer dergelijke direct marketing toesturen.

 

(g)        Behandelen van klachten van klanten en het verdedigen en/of bekrachtigen van rechtsvorderingen

Wij gebruiken persoonsgegevens alleen voor zover dat in elk specifiek geval relevant is om klachten te behandelen en rechtsvorderingen te verdedigen en/of te bekrachtigen. Deze verwerking is gebaseerd op onze rechtmatige belangen.

 

7.                     Met wie delen wij uw persoonsgegevens?

 

Om de hierboven vermelde doeleinden te bereiken, deelt Stena Line uw persoonsgegevens met de volgende ontvangers:

 

( )         Stena Rederi AB

(a)        Stena Line Travel Group AB

(b)        Stena Line Ltd.

(c)        Stena Line Irish Sea Ferries Ltd.

(d)        Stena Line BV

(e)        Stena Line GmbH & CO.KG .

(f)         Stena Line Danmark A/S

(g)        Stena Line Polska sp.z o.o.

(h)        UAB Stena Line

(i)         SIA Stena Line

(j)         Reclame- en retargetingplatforms zoals Google en Facebook

(k)        Dienstverleners die wij inschakelen om diensten te verlenen, zoals webhosts, mailingbedrijven, analytics-bedrijven, IT-providers, evenementen-hosts, enz.

 

8.                     Geven wij uw persoonsgegevens door buiten de EU/EER-zone?

 

Stena Line kan sommige van uw persoonsgegevens doorgeven aan de hieronder vermelde landen die buiten de EU/EER-zone liggen. Indien de Europese Commissie niet heeft bepaald dat een van de onderstaande landen een passend niveau van bescherming van persoonsgegevens waarborgt, zullen wij een beschrijving geven van de waarborgen die wij nemen of de rechtsgrondslag waarop wij ons baseren om ervoor te zorgen dat de doorgifte van uw persoonsgegevens in overeenstemming is met de EU-wetgeving inzake gegevensbescherming.

 

Land: VK

Vrijwaring: adequaatheidsbesluit (28 juni 2021)

 

Land: VS

Vrijwaring: De modelcontractbepalingen van de Europese Commissie voor de doorgifte van persoonsgegevens (2010/87/EU) en (2021/915/EU)

Neemt u gerust contact op met onze functionaris voor gegevensbescherming als u meer informatie wenst over de bovenstaande waarborgen. De contactgegevens vindt u in punt 11 van dit privacybeleid.

 

9.                     Hoe lang bewaren wij uw persoonsgegevens?

 

Doel

Soort persoonlijke gegevens

Bewaartermijn

Het verstrekken van het Extra- en/of Business Traveller lidmaatschap

Naam, geboortedatum, geslacht, contactgegevens, gegevens van het loyaliteitsclub-lidmaatschap, wachtwoord, transactie- en boekingsgeschiedenis, uw werkgever en functie

Zolang u geregistreerd lid bent van een loyaliteitsclub

 

Verbetering van onze loyaliteitsclubdiensten

Site-informatie op basis van uw IP-adres en browserinformatie

Tot 26 maanden nadat u van onze loyaliteitsclubdiensten hebt gebruik gemaakt

Behandelen van klachten en het verdedigen en/of bekrachtigen van rechtsvorderingen

Persoonsgegevens die relevant zijn voor het beoordelen van klachten tegen een loyaliteitsclub of het verdedigen en/of instellen van juridische claims

Zolang uw persoonsgegevens redelijkerwijs nodig zijn om rechtsvorderingen te verdedigen en/of te bekrachtigen (normaal gesproken zo lang als de relevante wettelijke verjaringstermijn)

 

10.                  Welke rechten hebt u?

 

Hieronder vindt u een samenvatting van uw rechten op grond van de EU-wetgeving inzake gegevensbescherming. Er zijn geen kosten aan verbonden om deze rechten uit te oefenen, en u kunt dat doen door een e-mail of een brief te sturen naar de adressen die aan het eind van dit document staan. U kunt ook het contactformulier op de website gebruiken.

 

Als lid van een loyaliteitsclub hebt u altijd de mogelijkheid om de informatie die we over u bewaren te verwijderen of te corrigeren. U kunt uw gegevens bewerken door te klikken op de link "Mijn profiel" zodra u bent ingelogd bij de loyaliteitsclub op de website. Alle e-mails die u van de loyaliteitsclub ontvangt, bevatten ook een link naar uw persoonlijke profiel, dat u kunt gebruiken als u het wilt bijwerken. Aarzel niet om contact met ons op te nemen als u vragen hebt over uw rechten (zie contactgegevens aan het einde van dit document).

 

Stena Line zal altijd beoordelen of een verzoek om deze rechten uit te oefenen geldig is. Niet alle rechten die hieronder vermeld staan, zijn absoluut. Er kunnen uitzonderingen zijn.

 

Naast de hieronder uiteengezette rechten hebt u altijd het recht om een klacht in te dienen over de verwerking van uw persoonsgegevens door Stena Line bij een toezichthoudende autoriteit.

 

( )         Recht op toegang. U hebt het recht om, op verzoek, een kopie te krijgen van uw persoonlijke gegevens die door Stena Line verwerkt worden en ook om aanvullende informatie te krijgen over de verwerking van uw persoonlijke gegevens door Stena Line.

 

(a)        Recht op rectificatie. U hebt het recht om uw persoonsgegevens te laten corrigeren en/of aan te vullen indien zij onnauwkeurig of onvolledig zijn.

 

(b)        Recht op wissen. U hebt het recht Stena Line te verzoeken uw persoonsgegevens zonder onnodige vertraging te wissen in een van de volgende omstandigheden:

 

-       De persoonsgegevens zijn niet langer nodig voor het doel waarvoor zij oorspronkelijk werden verzameld of anderszins verwerkt

-       U trekt uw toestemming voor een verwerkingsactiviteit waarvoor geen andere rechtsgrondslag bestaat, in

-       U maakt een geldig bezwaar tegen de verwerking van uw persoonsgegevens

-       De persoonsgegevens zijn onrechtmatig verwerkt

-       De persoonsgegevens moeten worden gewist om aan een wettelijke verplichting te voldoen

 

(c)        Recht op beperking van de verwerking. U hebt het recht om beperking van de verwerking van uw persoonsgegevens te vragen in een van de volgende omstandigheden:

 

-       De juistheid van de persoonsgegevens wordt onderzocht

-       De verwerking is onwettig of niet langer nodig voor de doeleinden ervan, maar u maakt bezwaar tegen het wissen van uw persoonsgegevens en verzoekt in plaats daarvan om beperking

-       Stena Line de persoonsgegevens niet langer nodig heeft, maar u de persoonsgegevens nodig heeft om een rechtsvordering in te stellen, uit te oefenen of te verdedigen

-       U hebt bezwaar gemaakt tegen de verwerking van uw persoonsgegevens en uw bezwaar wordt onderzocht

 

(d)        Recht op overdracht van gegevens. In bepaalde omstandigheden hebt u het recht om de persoonsgegevens die u aan Stena Line hebt verstrekt te ontvangen met het oog op de overdracht ervan aan een andere dienstverlener, indien de verwerking van de persoonsgegevens gebaseerd is op uw toestemming of de uitvoering van een contract.

 

(e)        Algemeen recht om bezwaar te maken. U heeft een algemeen recht om op elk moment bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens op basis van de legitieme belangen van Stena Line. Wij moeten dan aantonen dat wij een dwingende rechtsgrondslag voor de verwerking hebben of dat wij de persoonsgegevens nodig hebben om rechtsvorderingen in te stellen, uit te oefenen of te verdedigen.

 

(f)         Recht om bezwaar te maken tegen direct marketing. U heeft het recht om op elk moment bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens voor direct marketing doeleinden. Stena Line mag dan uw persoonsgegevens niet langer voor dit doel verwerken.

 

11.                  Hoe kunt u contact met ons opnemen?

 

U kunt met ons in contact komen via de volgende communicatiekanalen:

 

Hoofdkantoor:

Adres: Stena Line Scandinavia AB, 405 19 Gothenburg, Zweden

Telefoon: +46 770 - 57 57 00

E-mail:info.se@stenaline.com

 

Opmerking: Wij hebben een functionaris voor gegevensbescherming aangesteld met wie u contact kunt opnemen als u vragen hebt over de verwerking van uw persoonsgegevens. Neemt u gerust contact op met onze functionaris voor gegevensbescherming via dpo@stenaline.com.