Hoeveel staffels zijn er in het Business Traveller programma?
Business Traveller kent 5 kortingsstaffels. Deze zijn afhankelijk van de waarde van de totaalomzet die u binnen 12 opeenvolgende maanden bij ons besteedt.
|
Totaalomzet |
Korting |
Niveau 0 |
€ 0 -1.249 |
0% |
Niveau 1 |
€ 1.250-2.499 |
5%* |
Niveau 2 |
€ 2.500-4.999 |
10%* |
Niveau 3 |
€ 5.000-9.999 |
12,50%* |
Niveau 4 |
>= €10.000 |
15%* |
* Korting is alleen geldig op Economy, Flexi of Premium tickets en vooraf geboekte hutten en maaltijden.
Hoe werkt de korting?
Uw korting is afhankelijk van de totale omzet die u binnen 12 opeenvolgende maanden bij ons boekt. Passeert u de minimumomzet van de staffel naar het volgende niveau, dan krijgt u automatisch de dag na reisdatum de volgende kortingsstaffel berekend.
Hoe weet ik welk kortingsniveau ik heb?
Uw kortingsniveau vindt u onder de tab 'Mijn level' in het online boekingssystem en wordt ook geprint op de boarding cards.
Voor welke tarieven geldt de korting?
De korting geldt op alle Economy, Flexi of Premium tarieven, inclusief vooraf geboekte hutten (behalve Panorama Class op de route Kiel-Göteborg), en (op de route Hoek van Holland-Harwich) gereserveerde stoelen in de Stena Plus Lounge.
De korting is niet geldig op pakketreizen, groepsreizen, reizen inclusief transport van derden, alsmede omzet over vracht- en goederenvervoer en diensten die na inscheping worden gekocht of voldaan. De korting is boekbaar op basis van beschikbaarheid.
Voor welke voertuigsoorten geldt de korting?
De korting betreft voertuigen tot 6 m lang die ontworpen zijn voor het vervoer van personen en hun bagage.
Voertuigen, ingericht voor het vervoer van commerciële goederen, verhuisgoederen en/of langer dan 6 m, alsmede paarden- en veetrailers (beladen of onbeladen) - ongeacht de afmetingen - worden tegen vrachttarieven berekend. Deze tarieven vallen buiten de kortingsregeling van Business Traveller en tellen niet mee in de totaalomzet.
Voor informatie kunt u contact opnemen met Stena Line vracht: 0174 - 389 456.
Hoe kom ik in de volgende kortingsstaffel terecht?
Zodra u de minimum totaalomzet voor de volgende staffel heeft overschreden, komt u automatisch een dag na uw reisdatum in de volgende kortingsstaffel terecht. U kunt 24 uur na uw reisdatum profiteren van de hogere korting.
Wat gebeurt er als ik de minimumgrens van een bepaalde kortingsstaffel niet haal?
Wanneer u 12 opeenvolgende maanden na de start van uw lidmaatschapsjaar de minimum totaalomzet van een bepaalde kortingsstaffel niet haalt, wordt u automatisch teruggezet in een lagere kortingsstaffel. Wanneer u 24 maanden lang geen gebruik heeft gemaakt van het programma, behoudt Stena Line zich het recht voor het lidmaatschap eenzijdig te beëindigen.
Krijg ik korting op hutten aan boord?
Ja, mits u de hut vooraf heeft geboekt. De korting is niet van toepassing op hutten in de Panorama Class op de route Kiel-Göteborg.
Krijg ik korting op maaltijden aan boord?
Nee, voorafgeboekte maaltijden zijn al goedkoper dan aan boord. Daarom krijgt u hierover geen extra korting. De vooraf geboekte maaltijden tellen wel mee in de totaalomzet van uw bedrijf en dus in de berekening van uw staffel.
Hoe snel kan ik profiteren van de nieuwe kortingsstaffel?
Uw totaalomzet wordt bepaald door wat u gereisd heeft in 12 opeenvolgende maanden. U kunt 24 uur na uw reisdatum profiteren van de hogere kortingsstaffel.
Krijg ik korting op de Stena Plus Lounge?
Ja, op de route Hoek van Holland-Harwich mits u de Stena Plus Lounge vooraf heeft geboekt. Op de avondafvaarten op de route Hoek van Holland-Harwich is dit alleen mogelijk bij boeking van het Premium tarief: hierbij zijn toegang tot de Stena Plus Lounge en ontbijt aan boord inbegrepen.
Ik heb een lidmaatschap aangevraagd, maar ik heb geen korting gekregen. Hoe kan dit?
Om te profiteren van directe korting, moet u gedurende 12 opeenvolgende maanden een bepaalde totaalomzet behalen. De korting gaat in vanaf niveau 2. Zodra u de minimum totaalomzet voor de volgende staffel heeft overschreden, komt u automatisch een dag na uw reisdatum in de volgende kortingsstaffel terecht. U kunt 24 uur na uw reisdatum profiteren van de hogere korting.
Geldt het Business Traveller programma voor groepsboekingen?
Nee, het Business Traveller programma geldt alleen voor Economy, Flexi of Premium boekingen tot 9 personen die reizen met of zonder voertuig. Voor groepsreizen verwijzen wij u graag naar onze Klant Contact Center via [email protected] of via 0174-315811.
Als ik een andere tariefsoort boek, wordt deze omzet dan geteld bij mijn totaalomzet?
Ja, deze telt mee, maar. De korting geldt echter alleen op reizen tegen Economy, Flexi of Premium tarief.
Op bijvoorbeeld groepsreizen krijgt u een aparte korting. Deze omzet telt dus niet mee in uw totaalomzet. Ditzelfde geldt voor omzet over vracht- en goederenvervoer, pakketreizen, reizen inclusief transport van derden en reizen die u geheel of gedeeltelijk heeft betaald met Extra punten.
Geldt mijn korting ook voor speciale aanbiedingen?
Nee, u ontvangt geen korting op speciale aanbiedingen. Echter, deze reizen tellen wel binnen uw totaalomzet. Speciale aanbiedingen voor BT-leden ontvangt u indien beschikbaar per e-mail.
Wordt korting achteraf verstrekt?
Nee, korting kan niet achteraf worden verleend.
Wanneer u ge-upgradet bent naar een hogere kortingsstaffel, kunt u door uw boeking te wijzigen profiteren van de hogere kortingsstaffel. Houdt u er echter wel rekening mee, dat er eventueel wijzigingskosten in rekening worden gebracht en het systeem dan ook de tarieven van de boeking opnieuw berekent.
Ik ben ge-upgradet naar een hogere kortingsstaffel. Waarom krijg ik op mijn bestaande boekingen waarop ik nog niet gereisd heb geen hoger kortingspercentage te zien?
Om uw actuele kortingsniveau te zien in uw bestaande boekingen, moet u uw boekingen wijzigen. Houdt u er echter wel rekening mee, dat er eventueel wijzigingskosten in rekening worden gebracht en het systeem dan ook de tarieven van de boeking opnieuw berekent.