Zoek & boek

Veelgestelde vragen ferry & trein

Overzicht van de veelgestelde vragen over het ferry en trein product.

Staat jouw vraag er niet bij? Stel je vraag aan een van onze medewerkers via e-mailadres info.nl@stenaline.com.

Vraag: Wat houdt het Ferry & trein product in?
Antwoord: Een overtocht inclusief treinkaartjes voor reizen vanuit Nederland naar het Verenigd Koninkrijk, dankzij een samenwerking tussen Stena Line en Greater Anglia Rail.

Vraag: Hoe reserveer ik tickets?
Antwoord: Ferry en trein tickets kunnen online geboekt worden via de Stena Line website of via het Klant Contact Center op 0174 315 811. Voor telefonische boekingen worden €15 reserveringskosten in rekening gebracht. We adviseren internationale bezoekers online te boeken.

Vraag: Moet ik mijn e-ticket uitprinten?
Antwoord: Ja, zorg ervoor dat je een kopie van jouw e-ticket bij je hebt voordat je aan je reis begint. Het e-ticket is een geldig reisdocument voor de treinreis op de Greater Anglia treindiensten in het Verenigd Koninkrijk en voor de Stena Line overtocht.

Vraag: Hoeveel bagage mag ik meenemen?
Antwoord: Je mag per persoon 1 stuk handbagage van maximaal 12 kg meenemen (maximale afmetingen 60 x 50 x 40 cm.) aan boord van de ferry. Daarnaast mag je maximaal 2 stuks extra bagage meenemen (maximaal 20 kg per stuk). Deze bagage zal op de dagafvaarten worden ingecheckt. Indien men een hut heeft geboekt dan dient de bagage in de hut te worden gezet.
Informatie bagageregels »

Vraag: Kan ik mijn huisdier meenemen?
Antwoord: Ja, Stena Line is een onderdeel van het PETS reisschema. Voeg eenvoudig het aantal huisdieren(hond/kat of fret) toe aan jouw boeking. Huisdieren reizen gratis op Greater Anglia-treinen (van Harwich naar Londen).

Vraag: Kan ik een fiets meenemen in de trein?
Antwoord: Op drukke diensten gelden er beperkingen voor niet-vouwfietsen. Voor het comfort en de veiligheid van alle passagiers, kunnen dan alleen vouw-fietsen worden meegenomen. Dit geldt voor de diensten naar Stratford en Londen Liverpool Street station:

Deze beperkingen gelden van maandag tot en met vrijdag, behalve op feestdagen.
• alle treinen aankomend in Stratford of Liverpool Street tussen 07.45 en 09.45
• alle treinen vertrekkend uit Stratford of Liverpool Street tussen 16.30 en 18.30

Vraag: Wat als ik mijn reisdata wil wijzigen?
Antwoord: Neem hiervoor contact op met het Klant Contact Center op 0174 315 811. De wijzigingskosten bedragen €15 per enkele reis plus eventueel het verschil in het te betalen tarief. Bij een lager tarief wordt het prijs verschil niet terug betaald.

Vraag: Wat als ik mijn reservering annuleer?
Antwoord: Bij annulering krijg je 0% van de reissom terug.